עבירות תנועה

מהי הענישה על עבירות תנועה ואיך מתבצעת שיטת הנקודות

במשך שנים ארוכות, מדינת ישראל מנסה להתמודד בצורות שונות עם עבירות תנועה של נהגים. לעיתים מדובר בעבירות קלות, שגם אם אינן מסכנות איש, הרי שהן מהוות עבירה על חוקי התעבורה, לצידן ישנן עבירות קשות יותר, שעלולות לסכן נהגים והולכי רגל.

עבירות תנועה הן שונות מעבירות רגילות מעצם זה, שלהבדיל מעבירות רגילות, אי אפשר על כל עבירה על הכביש, לאסור את הנהג או לתת לו עונשים על תנאי. ענישה כזו יכולה לפגוע בצורה מאוד קשה במערכת כולה ולא דווקא בנהגים, ומדובר למעשה בשיטת ענישה לא אפקטיבית. לכן המדינה יצרה את שיטת הנקודות.

הענישה על עבירות תנועה, מתבצעת כאמור בשיטת הניקוד. על כל עבירה יש ניקוד מסוים שמקבלים, על פי החומרה של העבירה, וכשמגיעים לכמות נקודות מסוימת מקבלים עונש מסוים, בין אם מדובר בשלילת רישיון או בעונשים אחרים כפי שנוכל לראות מיד. חשוב להבהיר, השיטה מתעדכנת אחת לכמה זמן, מתוך כוונה להקשיח את העבירות, זאת על מנת לנסות ולהפחית את כמות העבירות שמתבצעות מדי שנה. יש לציין עוד, שלצד שיטת הענישה, הרי שהמדינה נוקטת אמצעים נוספים, למשל, חינוך, פיקוח ובקרה.

כיצד מתבצעת שיטת הנקודות

כאמור, על כל עבירה אנחנו יכולים למצוא ניקוד מסוים אותו הנהג מקבל. כאשר חשוב לומר, אחרי תקופה מסוימת, יכול הנהג לפנות דרך עורך דין ולבקש שימחקו לו את הנקודות, במידה וחלף זמן והוא לא ביצע שום עבירה. המחיקה היא על מנת, שאם הוא יבצע עבירה מסוימת, הוא יתחיל את הספירה מאפס ולא יצטברו לו הנקודות הישנות עם החדשות. בעיקרון נהוג למחוק נקודות, אם צוברים פחות מעשרה נקודות במשך שנתיים. אם צוברים יותר, אז יש תנאים שונים למחיקתן.

כמו שציינו, הנקודות נקבעות על פי סוג העבירה, הן מתחילות להיספר בתקופות זמן שונות, נניח אם מדובר בנקודות שמלוות בדוח כספי, אז מרגע תשלום הדוח, אם מדובר בהזמנה לדיון משפטי, אז מרגע ההרשעה, ואם מדובר על כתב אישום על תאונת דרכים, אז כנ”ל, הנקודות יירשמו מרגע ההרשעה במשפט.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד